18:04 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاملات الگوریتمی

عوامل بنیادی موثر برای تقویت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران
نماد برتر- ظرفیت جوسازی اخبار منفی کاهش یافته و تقاضا برای خرید سهام در حال تقویت است اما تداوم این مسیر نیاز به تقویت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران دارد.
نتایج استفاده از معاملات الگوریتمی برای سهامداران / پاسخ به اثر منفی بر بورس
مدیرعامل شرکت الگوریتمی تحلیلگر امید با اشاره به نتایج بکارگیری معاملات الگوریتمی برای سهامداران خرد درباره نظرات برخی فعالان مبنی بر اثر منفی این رویه بر بورس توضیحاتی داد.
ممنوعیت انجام معاملات الگوریتمی تا اطلاع ثانوی
نماد برتر- محسن خدابخش، مدیریت نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای استفاده از معاملات الگوریتمی و تقسیم سفارشات توسط کلیه مشتریان برخط در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را ممنوع کرد.
معافیت‌های مالیاتی بر نقل و انتقال سهام ادامه‌دار می‌شود؟
پایگاه خبری راد: در حالی که بسیاری تصور می‌کردند کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام شرکت‌های بورسی از نیم درصد به یک دهم درصد دائمی است، به تازگی اعلام شده که این معافیت مالیاتی صرفاً برای سال ۱۳۹۷ بوده و شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوبه‌ای در این مورد برای سال ۱۳۹۸ ندارد، در این میان سازمان بورس اعلام کرده تلاش می‌کند این معافیت مالیاتی در سال جدید نیز اعمال شود.
کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام، بورس را رونق می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: در ماه‌های گذشته مقدار مالیات شرکت‌های بورسی از نیم به یک دهم درصد کاهش یافت که می‌تواند به افزایش معاملات در بازار سهام کمک کند.
مروری بر مهمترین رویدادهای بازار سرمایه در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: فعالان بازار سرمایه در سال ۱۳۹۷ شاهد ورود ابزارهای جدیدی در بازار از جمله آتی سبد سهام و اختیار معاملات و آتی زعفران بودند. امسال حد اعتباری کارگزاری‌ها کاهش یافت و نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد.
نقاط ضعف و قوت سامانه معاملاتی بورس به محک آزمایش گذاشته می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی بورس با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه گفت: مسئولان بازار سرمایه با راه‌اندازی مسابقه الگوریتمی تلاش کرده‌اند تا با جلب توجه به این شیوه پیشرو در بازارهای سرمایه جهان، نقاط ضعف و قوت سامانه‌های معاملاتی را نیز ارزیابی کنند.
 معاملات الگوریتمی بر بازار سرمایه چه تاثیری دارند؟
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به لزوم ارتقای سواد مالی بین عامه مردم و مسابقات معاملات الگوریتمی، گفت: این معاملات راه را برای تعمیق هر چه بیشتر بازار سرمایه فراهم می‌کند و باعث می‌شود بازار سرمایه عقلایی‌تر رفتار کند.
کسر اقساط سهام بیمه ملت «بازنشستگان» از دو ماه آینده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل هلدینگ مالی، بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری گفت: کسر اقساط ۲۰ هزار تومانی سهام بیمه ملت از حقوق بازنشستگان سهام دار، از یک تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.
چرا ارزش سهام بعضی عرضه‌ اولیه‌ها در بورس افت می‌کند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که مهم‌تر از کمیت عرضه‌های اولیه، کیفیت سهام قابل عرضه است، چراکه با هدف جلوگیری از زیان احتمالی خریداران، در پذیرش شرکت‌ها باید دقت بیشتری در عرضه‌ها صورت گیرد.
به بازگشایی یک ساعته نمادها در ماه‌های آینده خوشبین نیستم!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به موضوع توقف طولانی مدت نمادهای بورسی می گوید در حال حاضر معاملات الگوریتمی در ایران خیلی ساده و ابتدایی است اما در سال های آینده بازار سرمایه ایران نیز باید به سمت معاملات الگوریتمی برود.
احتمال حضور خارجی‌ها در بازار سرمایه ایران
پایگاه خبری راد: عضو کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار می گوید نسبت قیمت بر درآمد بازار سهام ایران بسیار پایین تر از بازارهای منطقه است و هرچند که برخی ریسک‌های سیاسی هر سرمایه گذاری را دچار تردید می کند ولی بطور محدود گرایش سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران در حال رخ دادن است، هر چند که تعداد آن‌ها زیاد نیست.
صفحه قبل | صفحه بعد